ח"כ שירי על הימשכות ההפגנות: "האיום לא הוסר"

מהדורת הבוקר 1 Comment on ח"כ שירי על הימשכות ההפגנות: "האיום לא הוסר"

ח"כ נאור שירי במהדורת הבוקר: "ההפגנות הן עדיין על הסיכון שקיים בעינינו לדמוקרטיה הישראלית. יש אינספור התבטאויות בקואליציה שאומרות שהרפורמה תעבור כמו שהיא; אנחנו כן תומכים במה שקורה בבית הנשיא ורוצים הידברות. אם נגיע להסכמה – לא תהיה סיבה להפגין"

נאור שירי. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת נאור שירי (יש עתיד), אמר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), כי הסיבה לכך שההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נמשכות חרף השיחות בבית הנשיא, היא משום ש"הסיכון לדמוקרטיה עדיין קיים", כך לדבריו.

בפתח השיחה הוא נשאל מדוע אינם מפגינים על יוקר המחיה, והשיב: "את ההפגנות על יוקר המחיה אני משאיר למצביעי הקואליציה הזו. אם הייתי מצביע לה באמת הייתי יוצא להפגין. הממשלה הציבה את זה בראש סדר העדיפויות שלה בהקמתה".

לדבריו "ההפגנות הן עדיין על הסיכון שקיים בעינינו לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו חושבים שהסיכון לא הוסר. אני יכול להראות לך אינספור התבטאויות בקואליציה שאומרות שהרפורמה תעבור כמו שהיא; אנחנו כן תומכים במה שקורה בבית הנשיא ורוצים הידברות".

ביחס לטענה שמטרת ההפגנות היא הפלת שלטונו של נתניהו, אמר שירי: "אני לא מסתיר את הרצון להפיל את ממשלת נתניהו, אבל אין לזה קשר להפגנות כרגע. אף פעם מאז נתניהו עלה לשלטון לא ראינו כל כך הרבה אנשים מפגינים נגד ממשלתו ברחובות. תזכירו לי מתי אי פעם הייתה מחאה עממית כזו? אנשים תורמים למחאה מכספם".

הוא הבהיר, כי "אם כולנו נגיע להסכמה לא תהיה סיבה להפגין, בטח על הנושא הזה. אתה חושב שאנחנו נהנים להפגין? אם זה היה להפלת הממשלה היינו ברחובות בכל סופ"ש ב-15 השנים האחרונות. אבל זה לא הנושא".

שירי הוסיף: "כשעושים שינויים כל כך מרחיקי לכת בזמן כל כך קצר בלי שום הסכמה ובלי להתחשב במשמעויות. כשלוקחים את הקונטרה היחידה לממשלת ישראל ומרוקנים מתוכן את יכולתה לבלום את הממשלה – זו הפיכה משטרית. זה שינוי כל כללי המשחק".

הוא טען כי התכנית הספציפית שביקשה הממשלה לקדם, לא הוצגה לקהל הבוחרים, אף שדובר על רפורמה משפטית באופן כללי: "תראו לי אסמכתא להסכמת העם לרפורמה הזו. העם לא ידע על הדבר הזה בבחירות. היחידים שהציגו את הדברים כפי שהם היו סמוטריץ' ורוטמן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לעניות דעתי, יש להתנות המשך הידברות בהפסקה מוחלטת של הפגנות, ובעיקר נזקים למדינת ישראל, כפי שמארגני ההפגנות גורמים ללא הרף. לדעתי גם יש להצהיר בפירוש שלא יושבים עם לפיד, אלא עם נציגים שפויים של האופוזיציה.